Przechowywanie akt firmowych – o czym warto wiedzieć?

Przechowywanie akt firmowych – o czym warto wiedzieć?

Chcesz, żeby przechowywanie akt firmowych było przemyślanym, dobrze zaplanowanym procesem? Jeśli tak to pierwszym etapem zawsze powinno być zdobycie odpowiedniej wiedzy. To złożony temat i wymaga tego, by naprawdę się nad nim pochylić. W tym tekście przedstawiamy garść najcenniejszych informacji, z którymi zatroszczyć się o to, by wszystko przebiegło bez problemu.

Przechowywanie akt firmowych – poznaj dostępne możliwości

Na początku warto skupić się na tym, jakie warianty mamy właściwie do wyboru. Po pierwsze możemy samodzielnie realizować przechowywanie akt. W praktyce to oznacza, że w swojej siedzibie wydzielamy przestrzeń, w której będzie znajdowało się nasze archiwum. Jak powinno wyglądać takie miejsce? Ważne, żeby było odseparowane barierami fizycznymi i logicznymi od osób, nie mających prawa do zapoznania się z informacjami zawartymi w aktach.

Drugim rozwiązaniem, które cieszy się niemałą popularnością, jest usługa przechowywania dokumentów. W tym przypadku przechowywanie akt firmowych odbywa się poza naszą siedzibą. Najczęściej zbiory;

  1. zostają przewożone do zewnętrznych obiektów;
  2. poddawane są ewentualnej archiwizacji.
  3. są pilnie strzeżone.

Samo magazynowanie dokumentów co za mało, czyli co jeszcze jest tu kluczowe?

Przedsiębiorstwo nie może samodzielnie zarządzić sobie, przez ile czasu będzie przechowywało akta. Musi w tym zakresie stosować się do określonych zasad. By rzeczywiście było to możliwe, należy zapoznać się z okresami przechowywania. Takie informacje jasno precyzują, który typ dokumentów można przechowywać przez określony czas. To dlatego tak ważna jest wcześniej wspomniana archiwizacja. Dzięki temu procesowi nasze zbiory zyskują określony kształt i znacznie łatwiej jest się rozeznać w zawartości archiwalnych szaf, teczek i segregatorów.

Zadbaj o wszytko w jednym miejscu i ułatw sobie zadanie, zamiast je komplikować

Przedsiębiorstwo, które chcą kompleksowo zadbać o swoją dokumentację najbardziej opłaca się więc nawiązanie współpracy z podmiotem, specjalizującym się w różnorodnych czynnościach związanych z zarządzaniem dokumentacją. Przechowywanie akt firmowych i archiwizacja to nie koniec. Wiele firm wychodzi dalej – stara się zapewnić swoim odbiorcom jeszcze bardziej zaawansowaną opiekę. W ten sposób działa m.in. Destroy&recycling. Przedsiębiorstwo oferuje m.in. digitalizację akt, mobilne i tradycyjne niszczenie dokumentów, także dysków twardych i skanowanie dokumentów.

 

Dodaj komentarz