Według statystyk największej wyszukiwarki, Google, aż 97% internautów poszukuje informacji na temat lokalnych firm. I nic w tym dziwnego – pomimo ogromnej popularności handlu na odległość, nadal najchętniej korzystamy z usług miejscowych przedsiębiorstw, wspierając w ten sposób rozwój lokalnej przedsiębiorczości. W związku z tym, pozycjonowanie lokalne z roku na rok stale zyskuje na znaczeniu i zdecydowanie warto wykorzystać jego potencjał dla osiągniecia własnych korzyści. W jaki sposób można to osiągnąć?
Na czym polega pozycjonowanie lokalne?
Uzależnienie wyników wyszukiwania w Google od lokalizacji osoby, która wysyła zapytanie, sprawiło, że szansę na wyróżnienie się w wyszukiwarce zyskały także małe, lokalnie działające firmy. To dla nich duża korzyść oraz istotna szansa, którą warto wykorzystać, aby zebrać jeszcze większe i szersze grono klientów. Okazuje się jednak, że pozycjonowanie lokalne stanowi spore wyzwanie, także dla specjalizujących się w nim firm.
Pozycjonowanie lokalne jest strategią opierającą się na docieraniu do użytkowników znajdujących się w bliskiej odległości od miejsca, do którego chcemy ich skierować. Wiąże się to nieodłącznie z rozwojem nowoczesnych technologii mobilnych, w tym głównie smartfonów, które towarzyszą nam przez cały czas. To właśnie za ich pomocą poszukujemy usług lub produktów, często na przysłowiowe „już”, czyli chcąc od razu skierować swoje kroki do wybranego miejsca.
Google dokłada więc wszelkich starań, aby użytkownik otrzymał najbardziej precyzyjne i spersonalizowane wyniki wyszukiwania – w pierwszej kolejności proponuje mu więc usługi znajdujące się blisko jego bieżącej lokalizacji. Pozycjonowanie lokalne jest więc idealnym rozwiązaniem dla firm posiadających stacjonarną siedzibę, nie sprawdzi się natomiast w przypadku podmiotów prowadzących wyłącznie sprzedaż internetową.
Pozycjonowanie lokalne i jego wyzwania. Co warto mieć na uwadze?
Oprócz posiadania stacjonarnej siedziby firmy, które działają w kilku różnych lokalizacjach (np. w różnych dzielnicach jednego miasta lub różnych miejscowościach) powinny koniecznie zainwestować w osobne wizytówki w Google Moja Firma dla każdej ze swoich lokalizacji. Zwiększy to skuteczność pozycjonowania lokalnego oraz sprawi, że klienci otrzymają dostęp do tego oddziału, który znajduje się najbliższej ich bieżącej lokalizacji.
Istotną kwestią jest także umiejętne prowadzenie kampanii content marketingowych. Jeśli skupiamy się na pozycjonowaniu lokalnym, warto uwzględnić ten fakt w doborze odpowiednich fraz kluczowych oraz umieszczaniu gotowych treści we właściwych miejscach. Najlepiej do tego celu sprawdzą się portale o lokalnym charakterze, np. miejscowe serwisy informacyjne, fora miejskie, czy katalogi branżowe firm z konkretnego regionu Polski.
Kluczem do skutecznego pozycjonowania lokalnego jest także pozyskiwanie opinii. Coraz więcej użytkowników, przed skorzystaniem z usług danej firmy, weryfikuje bowiem jej opinie. Warto więc zatroszczyć się nie tylko o samo ich posiadanie, ale także o to, aby były w większości pozytywne i przedstawiały firmę w korzystnym świetle.
Jeśli jesteś zainteresowany pozycjonowaniem lokalnym – sprawdź pozycjonowanie stron Wrocław