Darmowy a płatny audyt SEO. Czy warto dopłacić za audyt strony internetowej?

Darmowy a płatny audyt SEO. Czy warto dopłacić za audyt strony internetowej?

Pozycjonowanie sprawia, że strona może się znaleźć wysoko w wynikach wyszukiwania. Aby jednak było to możliwe, konieczne jest przeprowadzenie audytu SEO, dzięki któremu będzie wiadomo, nad czym należy popracować, żeby osiągnąć lepsze pozycje. Wyjaśniamy, czy lepiej przeanalizować stronę samodzielnie, czy postawić na płatny audyt SEO.

Bezpłatne narzędzia do przeprowadzenia audytu strony internetowej

Aby możliwe było przeprowadzenie audytu SEO, konieczne jest skorzystanie z narzędzi, które sprawdzają stronę pod kątem najważniejszych czynników, jakie są dla Google ważne przy tworzeniu rankingu. Za dostęp do wielu z programów trzeba zapłacić, ale są i takie, które nie wymagają opłat. Bezpłatne narzędzia do audytów stron omówione są na https://bizzit.eu/5-bezplatnych-narzedzi-do-przeprowadzania-audytu-seo/. Wśród nich jest chętnie wybierany przez specjalistów SEO Screaming Frog, ale też SEOptimer. Warto przeczytać, co dokładnie można otrzymać, nie płacąc za dane narzędzie. Trzeba jednak wiedzieć, że dla laika informacje otrzymane z takiego programu mogą nie być przydatne. Trzeba je umieć zrozumieć i wiedzieć, co dalej.

Darmowy audyt SEO

Można nie robić samodzielnie audytu SEO bezpłatnymi narzędziami, a zlecić taką usługę. Są agencje i freelancerzy, którzy mają tego typu ofertę. Skierowana jest przede wszystkim do osób, które mają stronę internetową, ale nie mają ani wiedzy, ani doświadczenia związanego z pozycjonowaniem, a zależy im na sprawdzeniu ogólnej kondycji witryny. Niestety często taki darmowy audyt jest bardzo powierzchowny, dotyczy tylko strony głównej i podstawowych aspektów, a kiepsko opracowany audyt może być niezrozumiały, nie zachęcać do optymalizacji, a w efekcie nawet wpłynąć negatywnie na podejście do SEO. Oczywiście nie oznacza to, że darmowy audyt SEO jest bezużyteczny. To raczej kwestia wysnucia z niego odpowiednich wniosków.

Płatny audyt SEO

Bardzo często płatne audyty SEO to początek współpracy pomiędzy specjalistą SEO a klientem. Nie da się, czy raczej – nie powinno się optymalizować strony, jeśli nie zleciło się zbadania jej kondycji. To działania po omacku. Zdecydowanie lepiej jest zacząć od audytu SEO, omówienia go i wspólnego zaplanowania strategii, która ma poprawić to, co nie działa i wypozycjonować stronę.

Ile kosztuje audyt SEO? Trudno jednoznacznie powiedzieć. Bardzo często zależy to nie tylko do narzędzi, z jakich korzysta specjalista SEO, ale i od czasu, jaki musi on poświęcić. Na koszt audytu SEO wpływa również wielkość serwisu, jaki trzeba przeanalizować. Nie można w cenie nie uwzględnić wiedzy, doświadczenia i renomy eksperta. Musi się dobrze cenić, jeśli ma swoją pracę dobrze wykonywać. Często to właśnie efekty, jakie osiągnął podczas innych współprac, są przekonujące i wpływają na to, że warto zapłacić.

Darmowy a płatny audyt SEO – co wybrać?

Osoby, które dotychczas w ogóle nie wykonywały działań SEO dla swojej strony internetowej, mogą pomyśleć o bezpłatnym audycie. Będzie on dobrym wprowadzeniem do tematu. Przede wszystkim pokaże błędy o dużym znaczeniu. Jednak na pewno nie ma co na nim opierać długotrwałej strategii. Tylko pełen, a więc płatny audyt SEO, który jest analizą wielu danych, jest w stanie określić, co trzeba zrobić, by efekty były widzialne. Na tym można zbudować plan długofalowego działania w celu poprawienia widoczności strony w wyszukiwarce Google. Lepiej więc zainwestować raz, ale porządnie.

Dodaj komentarz