CRM (Customer Relationship Management) jest systemem, wprowadzającym ulepszenia w relacjach z istniejącymi klientami. Pomaga znaleźć nowych, potencjalnych klientów i odzyskać byłych. Można zastosować odpowiednie oprogramowanie, ułatwiające zbieranie, organizowanie i zarządzanie informacjami o klientach. Wdrożenie strategii CRM jest korzystne zarówno dla małych przedsiębiorstw, jak i dużych firm. Warto więc poznać jego korzyści.
Lepsze relacje z klientami
Jedną z najważniejszych zalet CRM jest poprawa satysfakcji klienta. Dzięki tej strategii wszystkie transakcje, związane z obsługą, marketingiem i sprzedażą, przeprowadzane są w sposób zorganizowany i systematyczny. Warto odpowiedzieć sobie na pytanie “CRM co to jest i jakie są jego korzyści?” Ten system pozwala na oferowanie lepszej jakości usług poprzez zrozumienie problemów klientów. Zwiększamy też ich poziom lojalności w stosunku do naszej firmy.
Będziemy otrzymywać ciągle informacje zwrotne od klientów, dotyczące produktów i usług. Jeśli nasza oferta będzie atrakcyjna i dobrej jakości, klienci mogą ją polecać swoim znajomym i rodzinie.
Większa wydajność
Dobrze wdrożony system CRM może śmiało zastąpić ręcznie wykonywane procesy. Zapewnia efektywność i ogranicza mało wydajne czynności. Platformy CRM można zintegrować z innymi systemami, np. narzędziami do automatyzacji marketingu. W ten sposób możemy łatwiej nawiązywać interakcje z klientami.
Lepsza współpraca
Korzystając z CRM możemy już odejść od arkuszy kalkulacyjnych, które wydają się funkcjonalne, ale trudno je wykorzystać w różnych obszarach. Dzięki platformom CRM możemy efektywniej zarządzać relacjami z klientami.
Istotne dane
Dla wielu organizacji dane są jednymi z najcenniejszych aktywów, pod kątem strategii. Systemy CRM dostarczają szeroki zakres danych. Oczywiście prawdziwa wartość danych wynika z ich analizy i wizualizacji. CRM oferuje zazwyczaj różnorodne dane, dzięki którym możemy lepiej je zrozumieć. Ponadto możemy dowiedzieć się czegoś o swoich klientach.
Lepsze wrażenia klientów
Biorąc pod uwagę wszystkie zalety CRM, największą z nich jest większe zadowolenie klienta. System pozwala łatwiej i dokładnie podzielić klientów na segmenty i zidentyfikować ich potrzeby. Możemy też z nimi nawiązać lepsze relacje. W odpowiednim czasie możemy wejść z nimi w interakcję. To prowadzi do większej i szybszej sprzedaży, a także wyższej retencji i zadowolenia klientów.
Jeśli zwrócimy uwagę na wszystkie zalety CRM, zrozumiemy, jak ważne jest jego zastosowanie w naszej firmie.