Jak przebiega audyt sklepu internetowego Shopify?

Jak przebiega audyt sklepu internetowego Shopify?

Zanim rozpocznie się optymalizację czy pozycjonowanie strony internetowej, konieczne jest przeprowadzenie audytu. W ten sposób pozna się słabe strony witryny, by było wiadomo, nad czym należy popracować. Jak przebiega taki audyt? Jak wygląda w przypadku sklepu online opartego na Shopify? Wyjaśniamy!

Sklep internetowy na Shopify – czy warto?

Shopify jest platformą sklepową, z której w Polsce korzysta wiele firm. Doceniana jest przede wszystkim za prostotę obsługi mimo stosunkowo dużego rozbudowania platformy. Pozwala w szybki sposób nie tylko stworzyć sklep online, ale go również samodzielnie dopasować do własnych potrzeb i rozpocząć handel. E-commerce oparty na Shopify ma wiele możliwości. Można bez trudu przy użyciu wtyczek i rozszerzeń podłączyć różne systemy płatności i inne czynności związane z realizacją zamówienia. Jednak nie oznacza to, że tak założony e-sklep będzie od razu widoczny dla kupujących. Aby pojawili się klienci, wręcz niezbędne jest pozycjonowanie sklepu opartego na Shopify. W sytuacji, gdy zależy Ci na tym, aby e-commerce nie wymagał Twojej ingerencji, sklep internetowy Shopify zostaw pod opieką wecanfly.pl. Agencja specjalizuje się w tworzeniu sklepów na platformie, ich rozbudowie, ale też w kompleksowej obsłudze, w tym w analityce. Dlaczego to takie ważne?

Pozycjonowanie e-commerce na Shopify

Celem każdego sklepu, nie tylko e-commerce, jest osiąganie stabilnego przyrostu przychodów ze sprzedaży internetowej. Aby to się udało, nie wystarcza tylko i wyłącznie samo utworzenie strony internetowej. Dobry CMS w postaci Shopify to za mało, aby sprzedaż przez internet była satysfakcjonująca. Trzeba jeszcze postawić na pozycjonowanie sklepu online. Aby do niego przejść, niezbędne są działania optymalizacyjne oraz rozbudowa contentu w oparciu o analizę fraz kluczowych, a także link building. Aby pozycjonowanie było skuteczne i przełożyło się nie tylko na wyższą pozycję w wyszukiwarce, ale i wejścia na stronę oraz konwersję, potrzebny jest audyt sklepu internetowego Shopify.

Czym jest audyt SEO?

Audyt SEO każdej strony internetowej to analityka. Składa się na nią szereg czynności, których podstawowym celem jest wyszukanie słabych stron witryny, by po ich poprawieniu, móc w pełni zoptymalizować stronę pod kątem wyszukiwarki. Dzięki temu możliwe są dalsze działania, w tym pozycjonowanie strony.

Audyt sklepu internetowego Shopify

Choć zoptymalizowanie sklepu opartego na Shopify nie jest trudne i poradzi sobie z nim nawet początkujący użytkownik, to jednak musi wiedzieć, co wymaga poprawy i na co to zmienić. Właśnie dlatego zdecydowanie lepszym posunięciem od samodzielnych działań, jest zlecenie przynajmniej analityki. Firmy, które mają doświadczenie w SEO, w tym z pracą ze stronami opartymi na Shopify, z pewnością znacznie lepiej poradzą sobie z tym wyzwaniem. Zwłaszcza że pozycjonowanie e-commerce jest długim procesem, który wymaga ciągłej pracy.

Dzięki audytowi SEO sklepu na Shopify można z łatwością dobrać frazy kluczowe dla najważniejszych podstron, wskazać błędy, które realnie mają negatywny wpływ na osiąganie wyższych pozycji, zoptymalizować i rozbudować stronę, a także określić całą strategię, w tym np. sprzedaż przez social media.

Warto więc po założeniu sklepu na Shopify poszukać firmy, która przeprowadzi audyt SEO, a następnie rozpocznie prace nad pozycjonowaniem. Wszystko po to, by już na samym starcie docierać do potencjalnych klientów.

Dodaj komentarz